Pre-workout χωρίς καφεΐνη: ποια συστατικά να επιλέξετε και γιατί

Pre-workout χωρίς καφεΐνη – Συστατικά για μέγιστα “πρηξίματα” και όχι μόνο

pumping-iron

Κάποτε, στο δημοφιλές ντοκιμαντέρ Pumping Iron, ο Arnold Schwarzenegger εξήγησε την ικανοποιητική αίσθηση των μυϊκών πρηξιμάτων. Από τότε πολλοί bodybuilders και λάτρεις της φυσικής κατάστασης κυνηγούν αυτή τη στιγμιαία ικανοποίηση που περιέγραψε ο Arnold. Υπάρχει όμως επιστημονική λογική πίσω από αυτή. Ο επιστημονικός όρος είναι η λεγόμενη «υπεραιμία», που σημαίνει αύξηση της ροής του αίματος στους μύες. Αυτός ο μηχανισμός οδηγεί στους μύες, αίμα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο. Περισσότερα θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σημαίνει ότι σκληρότερη και περισσότερη εργασία στο γυμναστήριο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορες τεχνικές προπόνησης για να επιτύχετε αυτή την αίσθηση και η σωστή διατροφή είναι εξαιρετικά σημαντική. Η αφυδάτωση, η απουσία υδατανθράκων και το υψηλό ποσοστό σωματικού λίπους, είναι εχθροί αυτής της αίσθησης. Εκτός από τη προπόνηση και τη διατροφή, μπορείτε επίσης να επιλέξετε κάποια pre-workout χωρίς καφεΐνη. Τα βασικά συστατικά για τα οποία πρέπει να ψάξετε μέσα σε αυτά είναι τα εξής:

Κιτρουλίνη & Μαλική Κιτρουλίνη (L-Citrulline & L-Citrulline Malate)

Η κιτρουλίνη είναι ένα αμινοξύ που μετατρέπεται σε L-αργινίνη στο σώμα, κατά τη διάρκεια του κύκλου της ουρίας, με την L-ορνιθίνη. Η συμπλήρωση με κιτρουλίνη είναι στην πραγματικότητα ένας πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχυθεί η παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ) στο σώμα. Το πρόβλημα με την αργινίνη είναι ότι δια στόματος έχει κακή βιοδιαθεσιμότητα. Ο λόγος είναι ότι συχνά υπόκειται σε εκτεταμένη εξάλειψη από βακτήρια στο στομάχι και το ένζυμο αργινάση στο έντερο και το ήπαρ. Η κιτρουλίνη είναι ανώτερη από την αργινίνη, επειδή μετατρέπεται σε L-αργινίνη στα νεφρά. Στη συνέχεια, είναι άμεσα διαθέσιμη στη οδό συνθάσης του νιτρικού οξειδίου (NOS), αυξάνοντας τα επίπεδα στο πλάσμα του αίματος. Αυτό οδηγεί σε αυξημένη ροή αίματος και παροχή θρεπτικών ουσιών στους μύες.

citrulline-malate

Ακόμη περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο ξεχωριστό μας άρθρο πατώντας εδώ.

Nitrosigine®

Το Nitrosigine είναι ένα κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύμπλεγμα. Η μέθοδος παραγωγής του περιλαμβάνει τη σύνδεση του αμινοξέος αργινίνη με ινοσιτόλη και πυριτικό κάλιο. Το Nitrosigine είναι ένα μη διεγερτικό συστατικό κλινικά μελετημένο για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του σε 30 μελέτες. Η χρήση του Nitrosigine προάγει την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου (NO) για βελτιωμένη ροή αίματος, συγκέντρωση και ενέργεια. Το Nitrosigine προσφέρει παρόμοια οφέλη με την κιτρουλίνη, αλλά σε πολύ χαμηλότερες δόσεις. Τον Μάρτιο του 2020, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Αρκάνσας δημοσίευσαν μια ανεξάρτητη μελέτη που έδειξε ότι μια μόνο δόση Nitrosigine αυξάνει τη ροή του αίματος και την αγγειοδιαστολή. Στην πραγματικότητα, 1,5 g Nitrosigine είχαν ίδιο αποτέλεσμα με 8 g Citrulline Malate.

nitrosigine

Παντζάρι (Beet Root)

Τα ολοένα και πιο δημοφιλή συμπληρώματα, πλούσια σε νιτρώδη λαχανικά, όπως το παντζάρι, έχουν επιδράσεις στα αγγεία. Στην πραγματικότητα, το παντζάρι μπορεί να προάγει την παραγωγή ΝΟ μέσω της οδού νιτρικών-νιτρωδών-ΝΟ, που είναι μια εντελώς διαφορετική οδός από την οδό κιτρουλίνης-αργινίνης (NOS). Επομένως, ο συνδυασμός κιτρουλίνης-παντζαριού είναι πολύ αποτελεσματικός, καθώς το καθένα ενισχύει το ΝΟ μέσω διαφορετικών μηχανισμών. Σε πρόσφατες μελέτες, οι ερευνητές εξέτασαν τις επιπτώσεις της πρόσληψης παντζαριού στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Τα νιτρικά άλατα από τα παντζάρια βελτιώνουν επίσης την απόδοση, ενισχύουν τη ροή του αίματος και μειώνουν τη ζήτηση οξυγόνου.

beetroot

Βεταΐνη (Betaine)

Η βεταΐνη είναι ένα τριμεθυλικό παράγωγο του αμινοξέος γλυκίνη. Αποτελεί συστατικό πολλών τροφίμων όπως το σιτάρι, το σπανάκι, τα παντζάρια και τα οστρακοειδή. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η λήψη βεταΐνης μπορεί να ενισχύσει τη ροή αίματος, ενώ άλλες μελέτες αντικρούουν αυτό το εύρημα. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Η βεταΐνη δρα ως ωσμοπροστατευτικό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των κυττάρων από την αφυδάτωση. Δηλαδή ενεργεί ως οσμολύτης, αυξάνοντας την κατακράτηση νερού στα κύτταρα. Αν και αυτό το αποτέλεσμα δεν έχει σχέση με το ΝΟ, μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στα μυϊκά πρηξίματα!

betaine

Γλυκερόλη (Glycerol)

Η γλυκερόλη είναι η ραχοκοκαλιά στα τριγλυκερίδια (λίπη). Έχει τρεις ομάδες υδροξυλίου που είναι υπεύθυνες για την ικανότητά του να προσελκύει μόρια νερού. Η γλυκερόλη είναι ένα υπερ-ενυδατικό μόριο που τραβάει νερό και θρεπτικά συστατικά στα μυϊκά κύτταρα. Η έρευνα υποστηρίζει τα θετικά αποτελέσματα των συμπληρωμάτων γλυκερόλης, για τη διατήρηση της ενυδάτωσης. Αν και η γλυκερόλη δεν επηρεάζει το ΝΟ όπως τα παραπάνω συστατικά, τα ενυδατικά της αποτελέσματα την κάνουν έναν αξιόλογο παράγοντα σε ένα pre-workout συμπλήρωμα χωρίς καφεΐνη.

glycerol

Τα pre-workout χωρίς καφεΐνη γίνοται ολοένα και πιο δημοφιλή, καθώς πολλοί ασκούμενοι πάνε αργά το απόγευμα στο γυμναστήριο. Άλλοι είτε έχουν υπερένταση από τον καφέ και δεν θέλουν ένα pre-workout με καφεΐνη. Τέλος, υπάρχουν κι αυτοί που ήδη πίνουν αρκετούς καφέδες μέσα στη μέρα, οπότε δεν χρειάζονται επιπλέον καφεΐνη από ένα pre-workout συμπλήρωμα. Σε όποια κατηγορία κι αν ανήκετε, τα παραπάνω συστατικά θα βοηθήσουν να μεταφέρετε παραπάνω θρεπτικά συστατικά στους μύες, περισσότερο οξυγόνο, άρα μεγαλύτερη αντοχή και περισσότερα σετ στην προπόνηση. Εμμέσως όλο αυτό, μαζί με την κατάλληλη διατροφή και ξεκούραση, θα οδηγήσει σε υπερτροφία των μυών. Μην ξεχάσετε να πάρετε τις κλινικές δόσεις των παραπάνω συστατικών. Δεν φτάνει ένα συμπλήρωμα να περιέχει ένα συστατικό. Πρέπει και να το έχει στην κατάλληλη δόση, αυτή που θα σας δώσει τα αποτελέσματα που θελετε. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για ερωτήσεις και απορίες.